Pierwszy quad

0
46

Pierwszy ATV (pojazd terenowy) miał sześć kół zamiast czterech. Został on opracowany w latach 50. XX wieku w Japonii, głównie w celu zwalczania jego górzystej topografii i odizolowanych nierównych regionów. Zwłaszcza na wiosnę, kiedy topniejące lód i rzeki nabiorą intensywności, drogi górskie i nieutrzymywane ścieżki są często nie do przebicia przez współczesne pojazdy. Ponadto te wczesne ATV stały się popularne na obszarach wiejskich, gdzie środki do pokonywania trudnego terenu przy braku dróg są dość częste i uważane za konieczne.

Kiedy Honda eksportowała „pierwszy” ATV * do Stanów Zjednoczonych w 1970 roku, US90 został w dużej mierze sprzedany wyłącznie jako przejażdżka rekreacyjna. Chociaż do dziś jest to bardzo popularne zastosowanie, rosnąca liczba użytkowników ATV szybko odkryła, że ​​najwyższa wydajność na trudnym terenie daje ATV szeroką gamę zastosowań.

Honda miała wirtualny monopol na rynku w pierwszych dniach ATV, dzięki inteligentnym patentom na konstrukcję i rozmieszczenie silników ATV. Pierwszą premierę na zachodnim rynku, US90, zaprojektowali inżynierowie specjalnie dla radosnych przejażdżek. Później tego samego roku Honda zastosowała inteligentną taktykę, aby nazwać ATC i przemianować model US90 na ATC90. ATC90 miał 7 KM dzięki 4-biegowej skrzyni biegów z podwójnym zakresem i automatycznym sprzęgłem oraz dużymi oponami balonowymi, które mogą wchłaniać nierówny teren. W ciągu dekady Honda wypuściła jeszcze dwa ATC i wszystkie były rewolucyjne.

Kiedy pojazdy ATV przeszły na kolejną dekadę, modele zostały wyraźnie podzielone na dwa zastosowania, do celów sportowych i użytkowych. Modele sportowe są zbudowane z myślą o wydajności; lekkość, duża moc, dobre zawieszenie i nisko położony środek ciężkości stały się istotnymi czynnikami w konstrukcji ATV. Modele te przyspieszają szybko, mają manualną skrzynię biegów i mogą osiągać prędkość do 120 km / h. Ponieważ pozwalają na podróż w każdym terenie; modele te stały się popularne wśród łowców gier i jeźdźców emocji.

Z drugiej strony jego użycie jako pojazdu użytkowego jest bardzo zrozumiałe. Ze względu na swoją budowę ATV ogólnie cechuje się niezwykłą siłą w stosunku do swojego nadwozia. Ze względu na swoją konstrukcję, która jest w stanie wytrzymać duże obciążenia i koła, co pozwala na przejazd w trudnym terenie, jest on idealny do użytku na farmie i na placach budowy. Tym bardziej, że pojazdy terenowe wymagają jedynie ułamka paliwa, co zużyłaby typowa ciężka maszyna.

Kiedy Suzuki, dominująca japońska korporacja motoryzacyjna, wydała pierwszy wysokiej jakości czterokołowy ATV w 1983 r., Suzuki LT250R, stał się także liderem w rozwoju czterokołowych pojazdów ATV. Później w 1987 r. Komisja ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich wydała dekret o zmianie produkcji ATV na 3 koła na produkcję na 4 koła. To spowodowało, że Honda zareagowała modelem FourTrax TRX250R, który stał się również najbardziej wszechstronnym i najpopularniejszym w historii ATV. Ale były też inne wpisy, które zrobiły plusk na rynku ATV. Podobnie jak Kawasaki Tecate-4 250 i Yamaha Banshee 350, który również stał się dość popularną maszyną.

—–
* formalnie określany jako ATC (All Terrain Cycle), ponieważ Honda wypuściła pojazdy ATV z 3 kołami. Częściej jednak nazywała się ATV.