Quady

0
59

Pojazdy ATV (wszystkie pojazdy terenowe), które znamy dzisiaj, miały bardzo skromne początki w górskich regionach rolniczych w Japonii. Błotniste górskie drogi stały się dla rolników trudne do pokonania podczas wiosennych odwilży i prawie niemożliwe było przejechanie konwencjonalnymi pojazdami lub dużymi maszynami. Japończycy, zawsze kultury do modyfikacji i majstrowania przy czymś, dopóki nie będą mogli go poprawić, stworzyli trójkołowy ATV. Ten pojazd zrobił cuda, pomagając lokalnym rolnikom. Pojazdy ATV były tańsze niż większe pojazdy rolnicze i okazały się doskonałym małym koniem roboczym.

Japończycy jednak nie poprzestali na tym. Producenci pojazdów ATV poszli o krok dalej i zdali sobie sprawę, że mogą sprzedawać te pojazdy ATV Amerykanom. Ameryka nie miała nic podobnego do ATV, a pierwszy ATV przybył na nasze brzegi na początku lat siedemdziesiątych. Honda była prekursorem ATV i miała udokumentowane osiągnięcia w sprzedaży motocykli w Ameryce, wprowadzając Honda Cub do milionów Amerykanów zaledwie dziesięć lat wcześniej. Skuteczne hasło marketingowe „Poznajesz najmilszych ludzi na Hondzie” pojawiło się w czasie, gdy motocykliści mieli złą reputację i udowodnili ludziom, że przeciętny Joe może także lubić sporty motorowe. W latach siedemdziesiątych Honda miała reputację konstruowania niezawodnych, najnowocześniejszych maszyn, a ich ATV nie różniło się niczym. Tym razem plan marketingowy miałby pokazać ludziom, jak ekscytująca może być rekreacyjna jazda ATV.

Ponad trzydzieści lat temu zadebiutowała Honda US90 pod nazwą ATC90. Co dziwne, początkowe zamiary ATV mogły zacząć się na przeciwległym końcu spektrum niż japońska ATV klasy robotniczej, ale ostatecznie wyniki były takie same. Po zdobyciu popularności jako pojazd rekreacyjny, ATV wkrótce stał się popularny jako pojazd pracujący, ponieważ Amerykanie zaczęli zdawać sobie sprawę, jak wszechstronny może być ten mały trójkołowy pojazd.

ATV udowodnił, że ma kilka zalet dla człowieka z klasy robotniczej. Przede wszystkim ATV był tańszy w obsłudze niż ciągnik lub pickup, a podczas kryzysu gazowego w latach 70. był to duży plus. ATV był również łatwiejszy w manewrowaniu w ciasnych miejscach i mógł poruszać się praktycznie po każdym terenie. Jedynym problemem, jaki znaleźli ludzie, były opony. Opony wcześniejszych pojazdów ATV były niskociśnieniowe i chociaż działało to dobrze na błocie lub piasku, opony łatwo przebijały się podczas pokonywania ostrzejszego terenu, takiego jak pole uprawne lub ostre skały. Ogólnie rzecz biorąc, ATV działał tak, jak żaden inny ciężki sprzęt. Oryginalne opony też nie nadawały się do naprawy.

W 1975 r. Konstrukcja bezbarwnych kół została zastąpiona stalowymi piastami i kółkiem wyłożonym od wewnątrz twardą tkaniną. Dodano bardziej trwałe plastikowe błotniki. Tym razem wyprodukowali błotniki w jasnych kolorach dla lepszej widoczności w buszu. Wraz ze wzrostem popularności ATV japońscy inżynierowie nie zaprzestali badań i rozwoju. Mieli dobrą sprawę i byli zdeterminowani, aby to poprawić. Ich inżynierowie udali się w teren, aby zobaczyć, jak radzą sobie ATV, i zaczęli zbierać dane, aby pomóc w następnej rundzie modyfikacji.

W latach 80. pojazdy terenowe przeszły tę samą trasę, co motocykle i motocykle. Pojazdy ATV były używane jako pojazd użytkowy i do wyścigów. Coraz więcej osób kupowało quady do jazdy po drogach i rywalizacji w wyścigach podobnych do wyścigów motocrossowych. Do 1985 r. Wykorzystanie ATV spadło z 30% w latach 70. do 80%. W 1988 roku Honda dokonała kolejnego przełomowego skoku dzięki konstrukcji ATV, wprowadzając FourTrax 300 i drugi model o nazwie FourTrax 300 4×4. Do tego momentu ATV nadal miał trzy koła, teraz Honda dodała dodatkowe koło i dała ATV napęd na cztery koła, co zapewniało większą stabilność i moc. Wyposażyli również FourTrax w czterosuwowy jednocylindrowy silnik, który był chłodzony powietrzem i dał mu pięciobiegową skrzynię biegów, automatyczne sprzęgło i bezobsługowy wał napędowy.

Dziś ATV są w pełni zakorzenione w naszym sposobie życia. Pojazdy terenowe można znaleźć na szlakach rowerowych, w gospodarstwach rolnych, na placach budowy i wielu innych miejscach. Teraz kraje na całym świecie odkrywają to samo, co Amerykanie; ATV to zabawny i wydajny pojazd do obsługi szerokiej gamy zadań w prawie każdym środowisku.