Różne rodzaje akcesoriów do quadów

0
45

Wyścigi ATV wyglądają zupełnie inaczej niż konwencjonalne ATV, które można zobaczyć na obszarach wiejskich. Zazwyczaj są one dostosowane do różnych kół, amortyzatorów i układów wydechowych. Koła wyścigowego ATV są węższe, aby zapewnić mu większą prędkość i zdolność do skręcania. Koła zostały również zmodernizowane do lżejszego i sztywniejszego stopu aluminium, aby zmniejszyć ciężar i siłę uderzenia w wyniku skoków. Wstrząsy są jednym z najważniejszych ulepszeń, ponieważ na typowym torze jest wiele skoków. Wstrząsy muszą dawać wystarczająco dużo, aby pochłonąć uderzenie przy minimalnej utracie prędkości. Muszą także być wystarczająco sztywne, aby utrzymać integralność pojazdów na ciasnych zakrętach. Luźne wstrząsy mogą spowodować przewrócenie, jeśli zakręt jest zbyt ciasny. Wielu jeźdźców ciągle udoskonala swoje wstrząsy, aby znaleźć idealną kombinację, aby zmaksymalizować prędkość i bezpieczeństwo. Układ wydechowy składa się po prostu z bardziej swobodnie płynącego tłumika i wlotu, aby znacznie szybciej przepuszczać powietrze przez silnik. Ten zmieniony układ wydechowy powoduje większą emisję hałasu, ale może znacznie zwiększyć moment obrotowy pojazdu ATV.

Pojazdy terenowe do polowania i na kemping są ogólnie bardzo podobne. Mają szerokie opony zapewniające dobrą przyczepność w terenie. Łowcy kiedyś użyją bardziej rygorystycznego tłumika, aby ATV nie był tak głośny. Oba typy pojazdów ATV będą miały dodatkowe schowki i szyny z przodu iz tyłu, aby związać swój sprzęt. Zbiornik paliwa o dużej pojemności jest zawsze dobrym rozwiązaniem na dłuższe podróże. Dodatkowe puszki z gazem są również powszechne w takich pojazdach ATV. Jedną z najlepszych opcji, aby nie utknąć w dziczy, jest wciągarka montowana z przodu. Dotyczy to przede wszystkim wyciągania ATV z głębokiego błota lub piasku na wypadek, gdyby utknął. Kabel wciągarki można zamocować wokół pobliskiego drzewa i pociągnie pojazd w kierunku drzewa.